Met de nieuwe Google Mijn Bedrijf-update is het mogelijk om te chatten met (potentiële) klanten. Zo kun je als bedrijf nog sneller met je klanten communiceren. Het enige dat je hiervoor als bedrijf nodig hebt is een Google Mijn Bedrijf-vermelding en de Google Mijn Bedrijf-app. In deze blog vertellen we je meer over deze nieuwe functie en de voordelen van het chatten met klanten.

Hoe kunnen klanten chatten?

Mensen die je bedrijf in Google Maps hebben gevonden zien binnen de vermelding het tabje Sms’en (Android) of Berichten (IOS). Wanneer bezoekers op deze tab klikken, dan ontvangen zij automatisch een welkomstbericht die je als bedrijf zelf kunt instellen. Om de functie in je Google Mijn Bedrijf-vermelding te activeren dien je de volgende stappen te door te lopen:

  • Download de app
  • Log in op de app met het e-mailadres waarmee je de vermelding beheert
  • Tik op de keuze Klanten (onderin het menu)
  • Tik op Berichten (rechts naast reviews)
  • Kies voor inschakelen, zodat de functie wordt geactiveerd
  • Maak een welkomstbericht die bezoekers ontvangen
  • Per e-mail ontvang je de bevestiging dat de functie is geactiveerd

De functie is dus vrij eenvoudig in te schakelen in Google Mijn Bedrijf. Het voordeel ervan is dat je op ieder gewenst moment de functie ook weer kunt uitschakelen. Probeer het uit en kijk of het chatten met klanten ook voor jouw onderneming van toegevoegde waarde is.

De voordelen van chatten via Google Mijn Bedrijf

Het activeren van de chatfunctie in Google Mijn Bedrijf heeft de volgende voordelen:

  • Snel en direct contact met (potentiële) klanten
  • Achter de schermen klachten kunnen afhandelen
  • Mensen aan het einde van de chat vragen om een review te schrijven
  • Bezoekers nog meer informeren over bijv. nieuwe acties, producten, trends en evenementen
  • De mogelijkheid om meer mensen te overtuigen naar de fysieke locatie te laten komen

Na de updates om diensten toe te voegen aan de vermelding en direct te boeken in de vermelding, is dit weer een nieuwe update binnen Google Mijn Bedrijf. Zo begint de vermelding steeds meer op een website te lijken. Dit maakt het des te belangrijker om je vermelding te claimen, geheel in te vullen en er actief mee aan de slag te gaan. Ben je benieuwd naar alle functies, werkzaamheden en tips van Google Mijn Bedrijf? Kijk dan eens op de website van iClicks voor meer informatie.